Scroll down

USE

CASE

iOS | Mobile

Android | Mobile

JavaScript | Website

PHP | Server

Amazon S3 | Analytics

Appboy | Push Notifications

Kochava | Attribution

Optimizely | Attribution

Redshift | Warehouse

Zendesk | Advertising

Google Adwords | Advertising

Facebook Ads | Advertising

Middleware

Connections

Het bedrijf

Tradesy is een populair e-commerce platform voor het kopen en verkopen van luxe kleding en accessoires. De peer-to-peer marktplaats is op een missie om vertrouwen en eerlijkheid te brengen in de mode, waardoor een geweldige stijl betaalbaar en toegankelijk is voor iedereen.

De uitdaging

Branche: Retail

Aantal medewerkers: 120

Het data-engineeringsteam van Tradesy had Google Analytics geïmplementeerd om inzicht te krijgen in het gedrag van klanten, in de hoop kijkers te veranderen in kopers met een geweldig app-ontwerp. Google Analytics hielp inzicht te geven in het gedrag van klanten, maar het verlichtte gaf alleen inzicht in eenvoudig geaggregeerde conversiemetingen, zoals bijvoorbeeld als een klant ergens op de site of app landde en uiteindelijk iets kocht. Bovendien kon het team geen funnedata koppelen aan daadwerkelijke gebruikers, omdat Google Analytics elke interactie anonimiseert.

 

Om de conversiepercentages te verbeteren en meer te weten te komen over hun klanten had het team meer informatie nodig. Om welke reden waren klanten aan het bouncen? Wat maakte dat ze bleven? Waar in het checkout proces haakten ze af?

 

Daarbij zochten ze naar een oplossing om geautomatiseerde en gepersonaliseerde emails te kunnen versturen aan hun klanten.

 

Tradesy's CTO overwoog een oplossing in huis te bouwen om gegevens over hun apps, websites en transacties te consolideren. Het zou echter een enorme onderneming zijn geweest om een data library, ETL pipeline en analytische integraties te bouwen die betrouwbaar en schaalbaar waren en over alle devices heen werkten - waarvoor drie mensen nodig waren gedurende zes maanden om precies te zijn.

De oplossing

Tradesy koos voor Segment als hun Customer Data Platform. Ze gebruiken de middleware collection libraries voor het web en SDK's voor Android en iOS om waardevolle gebruikersgegevens op een granulaire manier vast te leggen. De middleware stuurt de data op betrouwbare wijze naar hun eindtools (destinies), zodat ze exact begrijpen hoe mensen naar hun platform komen, wat ze precies doen en of ze wel of niet kopen of terugkomen.

 

Dankzij deze middleware oplossing heeft het team de mogelijkheid om hun data met een paar klikken met een van de meer dan 200 tools te connecten.

 

Zo heeft Tradesy voor hun marketing automation gekozen voor Autopilot. Op basis van de Segment data verstuurt Tradesy nu geautomatiseerde event based emails, gebaseerd op het gedrag van de bezoeker. Zo ontvangen gebruikers geautomatiseerd mails met updates over de producten waarin ze interesse getoond hebben. Deze zijn volledig gepersonaliseerd. Het mooie is dat deze mails niet meer worden verstuurd nadat een aankoop heeft plaatsgevonden, zodat er geen irritatie ontstaat bij de consument. De data wordt gesynchroniseerd met Autopilot, waardoor de mails relevant blijven.

 

”Het beste hieraan is dat het gewoon werkt. Wanneer een klant een evenement in een van onze mobiele apps of op onze website triggert, verschijnen de gegevens in Segment en vervolgens in al onze connected tools.”

Middleware

Connections

iOS | Mobile

Android | Mobile

JavaScript | Website

PHP | Server

Amazon S3 | Analytics

Appboy | Push Notifications

Kochava | Attribution

Optimizely | Attribution

Redshift | Warehouse

Zendesk | Advertising

Google Adwords | Advertising

Facebook Ads | Advertising

Het resultaat

Sinds de implementatie van Segment is Tradesy in staat geweest om een dieper inzicht te krijgen in de reis van de klant. Ze weten nu precies wanneer, waarom en hoe mensen vast komen te zitten voordat ze een mode-item kopen of te koop zetten.

 

Daarbij zijn ze nu in staat om een persoonlijke dialoog aan te gaan met hun klant en hen gericht relevante mailings te sturen.

 

Tradesy gebruikt de nieuwe data-inzichten om het herontwerp van de kassa's te richten op het elimineren van de grootste frictiepunten. Ze merkten bijvoorbeeld betere conversies op in hun eigen mobiele app in vergelijking met mobiele web, en gebruikten Segment om mobiele webbrowsers te identificeren en hen ertoe aan te zetten de app te installeren.

 

”Met Segment hebben we het aantal datapunten dat we verzamelen van 5 naar 100 kunnen opvoeren. Dit is enorm voor ons, omdat we nu pas echt tot cruciale inzichten komen.”

Resultaat

Inzicht in customer journey

Persoonlijke dialoog met klant

Persoonlijke customer experience

Frictiepunten geelimineerd

Hogere conversie

Wil je meer weten over hoeveel waarde een middleware oplossing jou kan opleveren?

BELOFTE

Het resultaat is een business oplossing die aansluit op jouw behoefte en KPI’s. Hierbij zijn onze oplossingen altijd

 

SECURE

SCALABLE

PRIVATE

CONTROLLED

GDPR-READY

Allisy is de enige Segment Certified Partner in Nederland

CONTACT US

Allisy B.V.

Maassluisstraat 2 

1062 GD Amsterdam

Tel: +31 (0)20 772 65 62

© 2018 by Allisy

 

KVK: 72829540 

BTW: 859252309B01